Catering VID CUPER - EST. 1933

Vi anpassar alla matlådor & middagspaket utifrån ert behov som t.ex. specialkost och allergener. Maten levereras i praktiska matlådor med värme väskor och alla bestick som behövs. När ni skickat in er förfrågan, återkommer vi alltid med en offert för er att ta ställning till. Vi är givetvis öppna för dialog för bästa möjliga nöjdhet.

Oavsett vilken typ av evenemang som ni skall arrangera finns det hungriga funktionärer, gäster eller deltagare att mätta. Göteborgs Restaurangskola har stor erfarenhet av catering till evenemang med många deltagare. Vi levererar frukost, lunch, middag och alla typer av mellanmål.

Ett ständigt återkommande lösning är varma matlådor till hungriga sportande ungdomar på olika sportläger och cuper. Om ert företag har ett öppethus, taklagsfest eller annat kundevent plockar vi ofta med våra grillar ut till er och sköter allting på plats.

2011 hade IFK Göteborg besök av Melodifestivalen och då valdes vi ut att leverera flera olika måltider under ett antal roliga dagar.

Så det kan alltså vara matlådor, bufféer, grillning eller egentligen vad som helst till just ert event, kontakta oss för mer information och inspiration.

undefined

Lokalproducerat, genuint och äkta är ord som genomsyrar våra kök. God mat från ett av Sveriges största och mest välrenommerade cateringföretag. Med brett utbud, kunskap och passion levererar vi mat för alla tillfällen.

Catering vid sportevent

Frukost

Lunch

Middag

Mellanmål

Kvällsmat

Kaffe

Frukt

Vi hjälper dig planera!

031 - 19 40 40

Vi erbjuder komplett catering i form av måltider, mellanmål, dryck, bestick och mycket annat du kan behöva inför cuper, event, kurser. Maten tillagas i restaurang/catering kök och levereras sedan i värmelådor/värmeskåp till er. Det är dessutom *fri utkörning inom Göteborg om ni beställer 30st matlådor eller fler.

Göteborgs Restaurangskola AB

Fyll i formuläret nedan så skickar vi en offert inom 24H. Det här är ingen bindande beställning utan enbart underlag för en offert. Vid eventuell beställning får du en beställningsbekräftelse via email.. Utkörning eller hämta själv.

Menyförslag till idrottare

I varje paket ingår smör, bröd och sallad. Fri leverans inom Göteborg vid beställning över 30 matpaket

Biff

Biff Stroganoff
Biff Bourgogne med potatismos
Kebabgryta med ris
Oxfärslimpa med gräddsås och lingon

Fisk alt. mos

Panerad fiskfilé med kokt potatis + remouladsås

Köttbullar med potatismos och sås
Pannbiff med potatismos och sås

Pasta

Pasta Bolognese
Pasta/bulgur sallad med önskat tillbehör (kall)

Kyckling

Kycklinggryta med ris
Pasta med currykyckling
Korvstroganoff (kycklingkorv)

Tips för en lyckat resultat & pigga idrottare

Planera i god tid

Håll koll på spelschema/schemat och planera så utövare får till sig mat regelbundet under hela dagen, veckan eller lägret, att de äter något direkt efter match/träning och att man ibland hinner smälta maten.

Vad skall serveras

Måltiden ska vara kolhydratbaserad, ge tillräckligt med vätska, bestå av lågt till medelhögt proteininnehåll, och inte innehålla så mycket fibrer eller fett. Är spelaren hungrig trots den kompletta måltiden, kan ett lättare kolhydratbaserat mellanmål

Var tydlig

Som idrottare behövs regelbunden påfyllning med näringsämnen för att täcka förluster, men också för att förbereda kroppen på nya fysiska belastningar.

När och hur

För optimal förberedelse bör en komplett måltid intas 2-4 timmar före match eller träning. Under en match bör vätskeintaget motsvara 600-1200 ml per timme fördelat på mindre intag några tillfällen, förslagsvis 2-2,5 dl var 15-20:e minut.

SÅHÄR GÖR DU FÖR ATT BOKA CATERING VID CUPER

Ring Göteborgs Restaurangskola 031 - 19 40 40 - Lämna datum, antal personer, önskemål och krav kring din catering, påminner om allergier. Vi hjälper dig goda skapa minnen och säkra näringsrika intag.