Italiensk klassisk Catering

Vår meny är inspirerad av det klassiska italienska köket och vi använder säsongens finaste råvaror. Kontakta oss gärna om du behöver hjälp med att skapa en meny för speciella tillfällen.

Det italienska köket är en ikonisk och tidlös matkultur, älskad över hela världen. Med hjärta och själ som centrala ingredienser i varje rätt, har italienska recept stått emot tidens tand och förblir populära än idag. På Göteborgs Restaurangskola omfamnar vi denna filosofi.

Det italienska kökets styrka ligger i dess enkelhet. För att framhäva de mest naturliga smakerna används ingredienser av högsta kvalitet, kryddade varsamt. Detta gör att italiensk mat passar alla tillfällen. Som ett av få cateringföretag i Göteborg som erbjuder italiensk catering, strävar vi efter att föra hela Italiens matkonst till din tallrik, från de mustiga rätterna i norr till de lättare måltiderna i söder.

Trots sin popularitet är det italienska köket ibland missförstått. Det reduceras ofta till välkända rätter som Pasta Bolognese, risotto eller parmesanost. Även om dessa klassiska rätter är fantastiska i sina enkla former, vill vi gärna introducera dig till andra delar av denna rika matkultur. Med vår italienska catering får du chansen att avnjuta både berömda och nya smakupplevelser.

Välkommen till Göteborgs Restaurangskola, där vi säkerställer att du får den bästa maten och upplevelsen, oavsett vilken typ av evenemang du planerar. Vi erbjuder allt från enkla menyer för hemmatillställningar till storslagna arrangemang för företag, bröllop, studentfester eller nyårsmiddagar.

Vi är stolta över att leverera mat av högsta kvalitet, en nödvändighet för det italienska köket. Våra färska råvaror tillagas med kärlek enligt traditionella recept som har överlevt genom tiderna.

Kontakta oss idag för att diskutera dina önskemål, eller ta en titt på våra färdiga menyer som passar alla tillfällen. Buon Appetito!

undefined

Klassiskt, genuint och äkta är ord som genomsyrar våra kök. God mat från ett av Sveriges största och mest välrenommerade cateringföretag. Med brett utbud, kunskap och passion levererar vi mat för alla tillfällen.

Italiensk Catering

Frukost

Lunch

Middag

Mellanmål

Kvällsmat

Kaffe

Frukt

Vi hjälper dig planera!

031 - 19 40 40

Vi erbjuder komplett catering i form av måltider, mellanmål, dryck, bestick och mycket annat du kan behöva inför cuper, event, kurser. Maten tillagas i restaurang/catering kök och levereras sedan i värmelådor/värmeskåp till er. Det är dessutom *fri utkörning inom Göteborg om ni beställer 30st matlådor eller fler.

Göteborgs Restaurangskola AB

Fyll i formuläret nedan så skickar vi en offert inom 24H. Det här är ingen bindande beställning utan enbart underlag för en offert. Vid eventuell beställning får du en beställningsbekräftelse via email.. Utkörning eller hämta själv.

Menyförslag Från Italien

Italiensk Catering - I varje paket ingår smör, bröd och sallad. Fri leverans inom Göteborg vid beställning över 30 personer

LILLA ITALIEN

Pris: 189kr/person

ENGÅNGSMATERIAL KOSTNAD: 49KR FÖR BESTÄLLNING UPP TILL 30 PERSONER, 89KR FÖR BESTÄLLNING UPP TILL 60 PERSONER, 160KR FÖR BESTÄLLNING ÖVER 60 PERSONER.

ITALIEN

Pris: 269kr/person

TOSCANA

Förrätt: Carpaccio på bresaola, parmesanchips, friterad kapris, tryffel, rostad pinjenöt

Varmrätt: Oxfilé, rattatouille, salsiccia, saltrostad potatis, örtsmör

Dessert: Frangipane (mazarinkaka) med balsamicofikon, mascarponekräm, polentacrunch

Pris: 410kr/kuvert (förrätt och varmrätt: 349kr/kuvert)

SÅHÄR GÖR DU FÖR ATT BOKA ITALIENSK CATERING

Ring Göteborgs Restaurangskola 031 - 19 40 40 - Lämna datum, antal personer, önskemål och krav kring din catering, påminner om allergier. Italiensk mat passar alla tillfällen och hjälper till att skapa trevlig gemenskap & samhörighet. Ring redan idag!